Seminář 7 - JavaFX I
Zdroje
- Texty dr. Krajči k základům JavaFX
- Doprovodné zdrojové kódy k semináři.
- Tutoriál k základům použití JavaFX
- Příjemná dokumentace všeho důležitého
- Tutoriál k fxml
Úkol č. 7
- Vyřešené úkoly zašlete do 17.4.2023 17:00 CEST na email tomas.urbanec@upol.cz s předmětem: JJ2-7.
- Zasílejte pouze zdrojové kódy.
- Pokud chcete zdrojové kódy poslat zkomprimované, použijte buď formát zip nebo kombinaci tar+gz.
Zadání
- S využitím JavaFX naprogramujte jednoduchou aplikaci pro kódování textu pomocí Caesarovy šifry (stejnou, jako na 5. semináři).
- Vytvořte ji bez použití jazyka FXML.
- Vytvořte ji znovu za použití jazyka FXML pro návrh rozhraní
Aplikace musí splňovat následující:
- Bude se skládat z jednoho okna a dialogů.
- V okně budou:
- textová oblast pro nezašifrovaný text,
- textová oblast pro zašifrovaný text,
- popisky jednotlivých textových polí,
- popisek udávající počet pozic, o které se každý znak při zašifrování posune v abecedě,
- tlačítko, které vyvolá dialogové okno pro změnu počtu znaků, o který se při šifrování posouvá (tato změna se projeví i v popisku z předchozího bodu)
- tlačítko zašifrovat, jehož stistknutím se nezašifrovaný text zašifruje a zobrazí v příslušném textovém poli,
- tlačítko dešifrovat, jehož stistknutím se zašifrovaný text dešifruje a zobrazí v příslušném textovém poli,
- menu, přes které půjde taktéž spustit šifrovaní/dešifrování a ukončit aplikace.
Poznámky
- Předpokládejte, že přípustné znaky v kódovaných zpravách jsou jen velká písmena A až Z, mezera a tečka.
- Pokud uživatel zadá neplatný vstup, bude o tom informován v dialogovém okně (může pomoct Alert).
- Použijte vhodné komponenty a layouty. Konkrétní požadavky na použité komponenty nejsou kladeny.
- Aplikaci vytvořte tak, aby odpovídala běžným konvencím grafických aplikací a bylo ji možné použít bez předchozího zaškolení obsluhy.
- Nepoužívejte nástroje pro tvorbu formulářů z IDE!