Seminář 5 - Swing I
Zdroje
- Texty dr. Krajči k seminářům o Swingu
- Doprovodné zdrojové kódy z hodiny.
- Tutoriál k základům Swingu
- Základní komponenty ve Swingu
- Tutoriál k layoutům
- Tutoriál k dialogům
Úkol č. 5
- Vyřešené úkoly zašlete do 19.3.2024 17:30 CET na email tomas.urbanec@upol.cz s předmětem: JJ2-5.
- Zasílejte pouze zdrojové kódy.
- Pokud chcete zdrojové kódy poslat zkomprimované, použijte formát zip.
Zadání
S využitím knihovny Swing naprogramujte jednoduchou aplikaci pro kódování textu pomocí Caesarovy šifry.
Bude se skládat z jednoho okna.
V okně budou:
- textová oblast pro nezašifrovaný text,
- textová oblast pro zašifrovaný text,
- popisky jednotlivých textových polí,
- popisek udávající počet pozic, o které se každý znak při zašifrování posune v abecedě,
- tlačítko, které vyvolá dialogové okno pro změnu počtu znaků, o který se při šifrování posouvá (tato změna se projeví i v popisku z předchozího bodu),
- tlačítko zašifrovat, jehož stistknutím se nezašifrovaný text zašifruje a zobrazí v příslušném textovém poli,
- tlačítko dešifrovat, jehož stistknutím se zašifrovaný text dešifruje a zobrazí v příslušném textovém poli,
- menu, přes které půjde taktéž spustit šifrovaní/dešifrování a ukončit aplikace.
Poznámky
- Předpokládejte, že přípustné znaky v kódovaných zpravách jsou jen velká písmena A až Z, mezera a tečka.
- Pokud uživatel zadá neplatný vstup, bude o tom informován v dialogovém okně.
- Použijte vhodné komponenty a layout-managery. Konkrétní požadavky na použité komponenty nejsou kladeny.
- Aplikaci vytvořte tak, aby odpovídala běžným konvencím grafických aplikací a bylo ji možné použít bez předchozího zaškolení obsluhy.
- Nepoužívejte nástroje pro tvorbu formulářů z IDE!