Záverečné práce

Podmínky pro uznání zápočtů

První zápočet (BP1, DP1):
  1. Zvolit si téma a specifikovat zásady k vypracování a literaturu
  2. Zprovoznit si šablonu v Latexu a být schopen vygenerovat PDF s vlastním jménem a tématem.
  3. Udělat průzkum technologií, ve kterých budete práci dělat.
  4. Udělat průzkum existujících řešení.
  5. Zprovoznit si dané technologie a udělat jednoduchou aplikaci, ustanovit si framework.
Průbězné zápočty (BP2, DP2, DP3): průběžné pokroky na programu (funkcionalita) a textu (struktura kapitol, hotové úseky textu) Poslední zápočty (BP3, DP4):
  1. Programová část práce těsně před dokončením.
  2. Textová část práce těsně před dokončením.
  3. Kvalita celé práce v obhajitelném stavu.

Rozpracované práce (20)

Aplikace pro podporu logopedických cvičení pro Android - Tomáš Davies - BP

Student vytvoří mobilní aplikaci, která usnadní rodičům provádění logopedických cvičení s dětmi. Aplikace bude obsahovat cvičení pro rozvoj sluchových dovedností, trénování krátkodobé paměti, rozvoj artikulační obratnosti apod. U daných cvičení bude kladen důraz na zvukovou interakci ze strany aplikace. Odbornou stránku bude student konzultovat se studenty logopedie, případně s odborníky z oddělení logopedie PDF UP

Hra typu tower defense v Unity engine - Pavel Doležel - BP

Student navrhne a implementujte strategickou počítačovou hru žánru Tower Defense zasazenou do období 2. světové války -- hráč bude mít za úkol bránit své pozice před nájezdy nepřátelských armád. K dispozici bude mít několik typů stabilních obranných prvků (věže, bunkry), ale i mobilní jednotky pro možnost dynamické obrany. Kromě několika navržených herních úrovní, které budou součástí postupně rozvíjející se kampaně, bude mít hráč možnost vytvářet úrovně vlastní. Student vybere vhodné technologie k implementaci, vytvoří grafické rozhraní a pokusí se hru a úrovně vybalancovat tak, aby byla dobře hratelná a zábavná.

Webová aplikace pro vizualizaci a práci se sítí důvěry veřejných klíčů rodiny PGP - Petr Gajdošík - BP

Student vytvoří webovou aplikaci pro práci se sítí důvěry veřejných klíčů. Aplikace bude umožňovat uživateli síť vizualizovat, vyhledávat v ní a najít nejkratší cestu důvěry k jiným uživatelům. Po ověření, zda je držitelem privátního klíče, bude uživateli umožněno upravovat vlastní profil v síti - nastavit si identifikátory jako jméno, email, profilová fotka a další.Strana serveru bude zajišťovat komunikaci mezi klientem a Neo4j databází, kde bude celá síť uchována. Server zároveň bude schopen komunikovat s veřejnými OpenPGP key-servery a na vyžádání z nich importovat klíče. Strana klienta bude zajišťovat komunikaci se serverem a následně vizualizovat (či ukládat) jeho odpovědi.Pokud možno, student pro účely prezentace práce importuje některé veřejně dostupné sítě důvěry.

Webová aplikace pro zpracování vyúčtování mobilních služeb - Luboš Hartman - BP

Student navrhne a implementuje webovou aplikaci pro evidenci a zpracování vyúčtování mobilních telefonů. Aplikace bude evidovat aktuální telefonní čísla užívaná organizací a také čísla užívaná zaměstnanci a jejich rodinnými příslušníky v rámci benefitního systému. Aplikace zpracuje data poskytnutá od operátora do výstupu v podobě podkladu pro zadání do účetnictví. Pro služební telefony bude výstupem tabulka s rozúčtováním na jednotlivé organizační složky společnosti. U osob používajících služební telefony i k soukromým účelům také vypočítá srážku ze mzdy na základě zadané procentní hodnoty. Student bude konzultovat se zodpovědnými zaměstnanci společnosti, účetními a personalisty. Na základě konzultací navrhne vhodné výstupy vyúčtování, způsob komunikace s jednotlivými zaměstnanci a způsob úhrady služeb. Tento návrh se pokusí co nejlépe implementovat.

Umělá inteligence pro závodní hru Trackmania - Ivana Jelínková - DP

Diplomantka nastuduje problematiku tvorby umělé inteligence pro závodní hru Trackmania a navrhne a implementuje rozhraní pro programové napojení na hru, které umožní implementování počítačových hráčů založených na různých technikách umělé inteligence. Diplomantka zvolí vhodné techniky učení pro daný problém, pokusí se navrhnout zajímavé experimenty (obtížnost tratí, terénu, překážek, omezení času učení, ...), na kterých provede srovnání zvolených technik. Volitelným výstupem by mohl být nástroj, který získané výsledky vhodně vizualizuje (video, spuštění srovnání v herním engine).

Virtuální zubní ordinace pro dětské pacienty s poruchou autistického spektra - Irena Kaczová - BP

Studentka navrhne a vytvoří prostředí zubní ordinace ve virtuální realitě (VR), ve které bude probíhat simulace návštěvy a ošetření dítěte s poruchou autistického spektra. Ve VR bude vystupovat zubní lékař i sestra. Práce by měla umožnit nácvik zvládání náročné situace od příchodu do čekárny, vstup do ordinace, posazení na křeslo až po vyšetření lékařem. Metodické části a konkrétní ovládací prvky a postupy bude studentka konzultovat s odborníky z Jdeme Autistům Naproti z. s. či jinými. Řešení by mělo umožňovat jednoduché rozšíření pro další nácvikové scénáře. K dispozici je set pro VR HTC Vive Pro s natrekovaným prostorem o rozměru 2,5x2m.

Agregátor cen počítačových her - Tomáš Ležák - BP

Student navrhne a implementuje webovou aplikaci pro porovnání cen počítačových a konzolových her mezi různými distribučními platformami. Aplikace bude obsahovat přehled her podle kategorií, nejvyšších slev a také detailní pohled na jednotlivé hry s dostupností, cenou na platformách i odkaz na případné zakoupení hry. Student také naimplementuje možnost vytvoření účtu, který bude uchovávat knihovnu všech zakoupených her uživatele napříc platformami.

Návrh, analýza a implementace IDS/IPS pravidel - Lukáš Lichnovský - BP

Obsahem práce bude seznámit se s IDS a IPS systémy, popsat jejich implementaci v rámci zapojení do sítě a vytvořit souhrn dostupných řešení pro tyto systémy. Hlavním cílem bude také ukázka tvorby IDS/IPS pravidel s popisem základních parametrů pravidla, kdy k tomuto bude vytvořena aplikace, která by měla, kromě jednoduché tvorby pravidla, umožňovat také zpětnou indikaci IoC (Indicators of compromise) na základě zvoleného pravidla a vloženého payloadu. Součástí by mohla být i reálná nebo virtuální implementace vybraného IDS/IPS systému do sítě.

Vizualizace komunikace virtuální sítě v rodině protokolů TCP/IP - Thanh Tú Phan - BP

Student navrhne a naprogramuje jednoduchý simulátor počítačové sítě, ve kterém bude přehlednou formou vizualizována komunikace pomocí protokolů z rodiny TCP/IP. Aplikace bude primárně určena pro snadnější pochopení, jak komunikace funguje, pro studenty předmětu Počítačové sítě. Student zvolí vhodnou podmnožinu zobrazovaných informací, které budou důležité pro pochopení fungování komunikace a zároveň nebudou uživatele přetěžovat technickými detaily. Důležitou částí bude přehledné zobrazení komunikace v čase - krokování a zpomalení. Student se pokusí aplikaci naprogramovat obecněji tak, aby šla snadno rozšiřovat o další protokoly v jednotlivých vrstvách.

Webová aplikace pro inventarizaci pomůcek a evidenci výpůjček - Petr Vacek - BP

Student nastuduje procesy inventarizace a výpůjček laboratorních pomůcek na katedře experimentální fyziky (KEF). S nabytými znalostmi navrhne a implementuje webovou aplikaci k zjednodušení a urychlení těchto procesů. Pro zvýšení uživatelského komfortu se student pokusí aplikaci navázat na systém jednotného přihlášení univerzity. Výslednou aplikaci následně nasadí na infrastrukturu provozovanou KEF, provede import dat na základě existujících inventárních záznamů a zaškolí správce laboratoří na KEF o používání systému.

Systém pro sběr a analýzu crash reportů pro Unreal Engine - Jakub Štarman - BP

Student navrhne a vytvoří systém, jehož cílem je sbírat crash reporty z projektů využívajících Unreal Engine a tyto dále zpracovávat, analyzovat a seskupovat. Zpracované reporty bude možné zobrazovat formou webové aplikace, která bude optimalizovaná pro usnadnění procesu ladění a vizualizace nestability aplikace.

Návrh informačního systému pro knihovnu založeného na architektuře mikroslužeb - Laura Kolčavová - BP

Studentka se zaměří na přínosy, ale také úskalí, architektury mikroslužeb využívající technologii REST API, jakožto alternativa k monolitní architektuře. Pro demonstraci bude v práci navržen informační systém pro knihovnu. Systém bude vhodně rozdělen do samostatných mikroslužeb, které budou mít vlastní databázi a funkcionalitu a budou poskytovat API pro zajištění komunikace. Studentka navrhne konkrétní formu komunikace, provádění synchronizace dat a i samotnou frontendovou aplikaci. Teoretická část práce bude věnována představení mikroservisní architektury a jejím rozdílům oproti monolitní architekůře. Dále budou popsány technologie použité pro návrh jednotlivých aplikací a následné budou popsaný aplikace samotné.

Mobilní aplikace pro sběr data a výpočet Indexu dynamického komfortu (DCI) - Ondřej Dresler - BP

Student navrhne a naprogramuje mobilní aplikaci pro operační systém Android, která umožní sběr dat pro výpočet indexu dynamického komfortu (DCI) – index kvality povrchu pro cyklistiku. Aplikace bude sbírat data z GPS mobilního telefonu a akcelerometru od firmy Moovesense. Při jízdě na kole bude vytvářet mapu s vizuálními prvky indikujícími index dynamického komfortu pomocí barev. Aplikace dále umožní data exportovat jako soubor s daty nebo jako obrázek.

2D hra žánru Space Combat - Vojtěch Jiříček - BP

Student navrhne a poté implementuje 2D počítačovou hru žánru Space Combat. Hráč bude mít možnost pohybu v miniaturním otevřeném světě, těžit suroviny, obchodovat a bojovat s nepřáteli. V průběhu hraní se bude moci vylepšovat za získané suroviny. Hlavním zaměřením bude okamžitý požitek z hraní, tj. ovládání hráče a soubojový systém. Součástí hry bude tutoriál vysvětlující základní prvky hry a malý sled příběhových misí. Dále student zváží implementaci Rouge-Lite módu s nekonečným generováním levelů.

Docházkový systém pomocí RFID (ISIC) na hodinách - Ján Hyben - BP

Študent navrhne a implementuje okennú aplikáciu pre operačný systém Windows na evidenciu dochádzky študentov na vyučovacie hodiny s použitím študentského preukazu ISIC a RFID čítačky pripojenej k počítaču (USB). Hlavným cieľom aplikácie je uľahčenie a zjednodušenie evidencie dochádzky. Študent sa pokúsi navrhnúť čo najplynulejší spôsob evidencie, pričom zohľadní technické obmedzenia a potreby daných predmetov. Študent zváži ďalšie rozšírenia, ktoré by vyučujúcim uľahčilo prácu. Napríklad evidencia bodov, uzatváranie semestra a sumarizácia výsledkov jednotlivých študentov pre jednoduchší zápis do systému STAG.

Android aplikace pro reklamace staveb - Kateřina Stratilová - BP

Desktopová aplikace pro evidenci chovu kanárů - Lukáš Havránek - BP

V aplikaci si bude moci každý chovatel uchovávat informace o svých vlastních kanárech a bude je moct jednoduše sdílet s ostatními. V aplikaci se budou evidovat jak základní informace jako je pohlaví nebo zbarvení tak i informace o vztazích mezi nimi. Dále bude tato aplikace umožňovat přidávání nových ptáků, odebírání starých nebo také možnost vyměňovat si je mezi chovateli. Aplikace dále bude nabízet doporučení, který kanár je nejlepší dát do jednoho hnízda se kterým a jací by mohli potenciálně být jejich mladí. Aplikace bude hlídat mezi-rodinné vztahy aby nedocházelo k nechtěným mutacím. K lepšímu přehledu budou u každého kanára uvedeny i jeho fotky.

Dohledový systém na roboty ve výrobě - Martin Dokládal - BP

Student se v práci zaměří na diagnostický nástroj Checkbot a jeho použití při detekci a prevenci chyb na robotických systémech. Student se zaměří na vytipování a diagnostiku robotických zařízení Yaskawa na kritických místech výroby, připojení těchto systémů k serveru s diagnostickým nástrojem Checkbot a vytvoření struktury diagnostiky pro chybová hlášení. Student se bude podílet na instalaci a konfiguraci kamer pro záznam detekčních událostí, dále vytvoří návod pro postup přidání robotické jednotky a práci se systémem Checkbot. Cílem práce je optimalizace a zlepšení výrobních procesů.

Plugin pro Obsidian - Matyáš Hýbl - BP

Klasifikace a imitace rádia - Jakub Brázdil - DP

Student vytvoří webovou aplikaci nebo program, který se bude snažit získat co nejvíce informací o skladbách, které hrály na stanovených internetových rádiových stanicích. Ke sběru dat mohou být použita data, která poskytují přímo internetová rádia, dále mohou být využity techniky analýzy zvuku a služby nebo jiná řešení, poskytující rozpoznávaní písniček ze zvuku. Ze získaných dat bude následně vytvořen dataset, ze kterého pak bude možné analyzované rádiové stanice imitovat. Imitací rádiové stanice zde rozumíme možnost přehrávání podobného obsahu, který je pro příslušnou rádiovou stanici v danou denní dobu "typický", a to bez nutnosti uživatele poslouchat reklamy.

Dokončené práce (17)

Pokladní aplikace pro kavárnu na platformě Android - Matěj Dostál - BP

Student nastuduje procesy inventarizace a výpůjček laboratorních pomůcek na katedře experimentální fyziky (KEF). S nabytými znalostmi navrhne a implementuje webovou aplikaci k zjednodušení a urychlení těchto procesů. Pro zvýšení uživatelského komfortu se student pokusí aplikaci navázat na systém jednotného přihlášení univerzity. Výslednou aplikaci následně nasadí na infrastrukturu provozovanou KEF, provede import dat na základě existujících inventárních záznamů a zaškolí správce laboratoří na KEF o používání systému.

Počítačová hra žánru RTS - Ondřej Fremuth - BP

Student navrhne a implementuje strategickou hru, jejímž cílem bude ubránit základnu před nájezdy nepřátelských jednotek. Hráč bude budovat svou základnu, vylepšovat technologie a verbovat jednotky. Součástí hry budou také speciální jednotky - hrdinové, kteří se budou bojem zdokonalovat. Student navrhne a implementuje ovládání jednotek a budov, uživatelské rozhraní, zvuky a hratelné mapy. Případně se pokusí obohatit hru hudbou či 3D modely.

Realtime odečítání a vizualizace senzorických dat ze sporttesterů - Ivo Horák - BP

Student nastuduje možnosti současných chytrých hodinek/sporttesterů a navrhne vhodné řešení pro odečet sensorických dat v reálném čase pro skupinu sportovců. Cílem je kompletní řešení od návrhu vhodného sporttesteru, komunikačního protokolu, zpracování dat a vizualizace na jednom místě podporující současné připojení více sportovců. Odečet senzorických dat by měl probíhat v reálném čase.(S co nejmenší prodlevou s ohledem na hardwarové, softwarové a komunikační možnosti)

Webová mapová aplikace s přehledem teplot na území města Olomouce - Marcel Hrabčík - BP

Student navrhne a vypracuje webovou aplikaci, která bude dispečerům zimní údržby poskytovat informace o teplotách na území města Olomouce. Hlavní komponentou bude mapa, na které bude zobrazena teplota z meteostanic rozmístěných po městě a z vozidel zimní údržby osazených teploměrem. Důraz bude kladen na přehlednost a aktuálnost informací(např. aktuální poloha vozidel). Data budou periodicky načítána z meteostanic a vozidel a ukládána v databázi na serveru, který je bude poskytovat webové aplikaci. Dále bude možné zobrazit historická data na mapě i v tabulkách. Případně může student práci doplnit o jednoduché statistiky v daném časovém období.

Systém pro zadávání a odevzdávání úkolů - Matyáš Hroch - BP

Student navrhne a naimplementuje webovou aplikaci, obsluhující agendu zadávání, odevzdávání a evaluaci domácích úkolů, s důrazem na uspokojení potřeb naší katedry, např.: programovací úkoly s počáteční šablonou, zobrazování zdrojových kódů se zvýrazněním syntaxe, verzování odevzdaných úkolů, zpětná vazba ke konkrétnímu řádku, ... Systém bude umožňovat vyučujícímu registraci, následné vytváření skupin studentů, zadávání úkolů, jejich kontrolu a posílání zpětné vazby. Student se pokusí systém navrhnout s důrazem na přehledné uživatelské rozhraní, jednoduchost ovládání a komunikace. Diplomant popíše problematiku přidávání rozšíření do běžných vývojových prostředí a případně alespoň pro jedno z nich naimplementuje rozšíření pro komunikaci s jím vytvořeným systémem. Student zváží i možnost zavedení jednoduchých automatických testů.

Mobilní aplikace pro pracovníky pečovatelské služby - Petr Janiš - BP

Cílem práce je navrhnout a implementovat systém, skladající se ze serverové a klientské části, pro účely fiktivní pečovatelské organizace s mobilními pečovateli. Serverová část bude implementována vhodně zvolenými technologiemi, pro komunikaci s klientem bude používat rozhraní API. Na serveru se bude nacházet databáze klientů, mimo jiné obsahující jejich adresu nebo GPS souřadnice. Klientská část bude multiplatformní(web, IOS, Android), pokud to bude možné. Aplikace by měla být schopná, spočítat vzdálenosti jednotlivých klientů od zařízení, na kterém aplikace běží. Určit, jestli se zařízení nachází v bezprostřední blízkosti nějakého z klientů, podat dostupné informace o dotyčném klientovi a evidovat určité aktivity. Pro vizualizaci operací s mapami bude aplikace využívat vhodně zvolené veřejné mapové API.

Aplikace s databází omezených tanečních figur WDSF (World Dance Sport Federation) s generátorem tanečních sestav - Jakub Komárek - BP

Student vytvoří databázi omezených tanečních figur, naprogramuje aplikaci s generátorem sestav, vytvoří praktické GUI. Aplikace bude mobilní a webová, webová hlavně pro editaci a jiné úpravy figur, mobilní pro praktické využití. Pro uživatele bude možnost propojit webovou a mobilní aplikaci, aby se změny v jedné projevily i v druhé.

Mobilní aplikace pro promotéry a jejich koordinátory - Kamil Kotlář - BP

Vytvořit mobilní aplikaci pro systém Android zajišťující kontrolu koordinátora nad promotéry, zjednodušení odvodu prodejů, tvorbu směn a jiné. Aplikace bude mít také serverovou část, kde bude uložena databáze produktů, seznam promotérů, prodané produkty a podobně.

Aplikace pro správu fotografií - Martin Kurek - BP

Student vytvoří okenní aplikaci na systém Windows pro správu fotografií. Aplikace bude určena na stažení fotografií z fotoaparátu podporujícího protokol MTP do počítače, následné zálohování do vybraného úložiště a volitelně i smazání stažených souborů z fotoaparátu. Veškeré soubory bude aplikace kontrolovat, zda při kopírování nedošlo k jejich poškození. Aplikace dále fotografie rozřadí podle zadaných pravidel do struktury složek specifikované uživatelem (např. dle roku a měsíce pořízení) a přejmenuje je na základě zvolené struktury názvu (např. datum pořízení + původní název souboru). Toto uživatelské nastavení bude možné exportovat a importovat. Program si bude pamatovat datum poslední zálohy pro jednotlivé fotoaparáty a stahovat bude pouze nové fotografie od tohoto data. Dále bude možné generovat zmenšené .jpg verze ze stažených fotografií do uživatelem specifikované složky. Práci je případně možné rozšířit o možnost úpravy EXIF informací.

Hlídač cen kolekce Magic: The Gathering karet - Tomáš Nádvorník - BP

Diplomant naprogramuje webovou aplikaci na správu kolekce Magic: The Gathering karet. Pro získání informací o jednotlivých kartách a jejich cenách student využije veřejné API https://scryfall.com. Aplikace bude periodicky kontrolovat ceny karet z kolekce a vykreslovat jejich historii do grafu. Majitel kolekce tak pozná, zda karty na ceně rostou, či klesají. V případě extrémních změn pak aplikace uživatele upozorní. V práci by měl být kladen důraz na uživatelské rozhraní (např. vykreslování karet a grafů). Aplikace by měla být rovněž funkční na mobilních zařízeních. Diplomant nastuduje a vybere vhodné technologie.

Srovnání VPN protokolů a jejich využívání v praxi - David Novák - BP

Student nastuduje problematiku VPN pro vzdálený přístup do sítě. Analyzuje používané protokoly (OpenVPN, WireGuard, IPSec a další) a experimentálně porovná výkon jejich implementací. Dále zhodnotí jejich zabezpečení, robustnost, dostupnost open-source klientů pro různé platformy, náročnost konfigurace serveru i klienta. Na základě analýzy uvede nejvhodnější užití daných protokolů v praxi. Volitelně by student mohl srovnat HW náročnost implementací a jejich propustnost na slabších zařízeních (jednodeskové počítače, mobily, ...)

Aplikace pro analýzu testovacích dat vakuových vývěv - Jakub Pernický - BP

Student navrhne a implementuje okenní aplikaci pro analýzu dat vzniklých při testování vakuových pump. Hlavním cílem aplikace je zjednodušení analýzy dat proběhlých testů -- student navrhne způsob definice anomálií v testech, vhodné postupy pro jejich detekci a zobrazení. Výsledky testů bude aplikace zobrazovat v grafech se zobrazenými případnými anomáliemi. Výstupem budou csv soubory s agregovanými daty pro pumpy bez anomálií a data o nalezených anomáliích pro pumpy, které neprošly testem. Student zváží možnost evidovat všechny proběhlé testy v databázi pro možnost pozdější analýzy s novými definicemi anomálií.

Webový konfigurátor mikroskopu s využitím dynamicky generovaného UI - Vojtěch Skopal - DP

Cílem práce bude vytvořit webovou aplikaci pro konfiguraci softwaru a hardwarových komponent elektronového mikroskopu. Hlavním aspektem aplikace bude správné využití dynamicky generovaného UI na základě vstupních souborů s daty. Aplikace provede uživatele konfiguračními kroky. Bude podporovat načítání a uložení zvolené konfigurace do Windows registrů. Aplikace bude obsahovat tři módy spuštění. První dva módy budou nabízet úplnou nebo omezenou sadu položek konfigurace. V posledním administrátorském módu půjde udělat editace konfiguračních kroků. Ta se provede přímo v aplikaci úpravou vstupních souborů s daty. Po dodržení formátu dat a úspěšném zpracování souborů, bude UI konfiguračních kroků automaticky přegenerováno a bude reflektovat použité úpravy. K webové aplikaci bude existovat i totožná desktopová verze.

Pomocná webová aplikace pro platformy Twitch a YouTube Live - Petr Špirka - BP

Student vytvoří webovou aplikaci, která bude poskytovat služby uživatelům streamovacích platforem jako jsou YouTube Live a Twitch. Aplikace se bude připojovat do streamů a sledovat, kteří diváci se aktivně zapojují do diskuze (popřípadě sledují stream) a udělovat jim virtuální body, které mohou uplatnit na odměny specifikované vlastníkem streamu. Aplikace také bude poskytovat vlastníkovi streamu upozornění na specifické události (například divák poskytnul peněžní podporu, divák se přihlásil k odběru kanálu, uživatel daroval odběr, ...). Tato upozornění bude poté možné vkládat přímo do streamu jako webový zdroj v programu OBS Studio. Aplikace také umožní vkládání a jednoduchou úpravu jiných jednoduchých webových zdrojů (např. zdroj pro Marquee). Aplikace navíc také poskytne webové rozhraní uživatelům umožňující použití zmíněných virtuálních bodů.

Dotazovací jazyky pro webové API - Petr Unzeitig - DP

Diplomant nastuduje nejpoužívanější dotazovací jazyky pro webová API (OData, Hotchocolate, JsonAPI, a případně další), podrobně popíše jejich vlastnosti, výhody, nevýhody. Navrhne a provede experimenty, na základě kterých provede srovnání výkonu těchto jazyků. Zároveň nastuduje API architektury, jimiž jsou samotné dotazovací jazyky specifikacemi (REST, GraphQL, a případně další). Popíše jejich vlastnosti a porovná jejich použití, včetně implementace na platformě .NET.

Grafické uživatelské rozhraní pro systém správy verzí Git - Jaroslav Večeřa - BP

Cílem práce je grafické rozhraní pro Windows, které bude zprostředkovávat přehlednou a intuitivní práci se systémem Git, a to převážně pomocí grafu. Student by měl do programu zahrnout veškerou základní funkcionalitu Gitu.

Automatizace provozu akademické autentizační proxy - Pavel Vyskočil - BP

Autentizační model využívající centrální proxy je doporučován jako nejlepší řešení v distribuovaném akademickém prostředí. Tato architektura je zachycena v dokumentu AARC Blueprint Architecture (https://aarc-project.eu/architecture), který je doporučeným metodickým pokynem pro zajištění kompatibility nezávislých autentizačních a autorizačních infrastruktur v rámci Evropského Open Science Cloudu a dalších akademických spoluprací. Diplomant provede analýzu akademické autentizační proxy a dalších relevantních komponent ekosystému Perun, který je v souladu se specifikací AARC Blueprint Architecture. Na základě analýzy navrhne vhodnou architekturu prostředí s důrazem na posílení automatizace provozu. Navržené řešení diplomant naimplementuje pomocí vhodných nástrojů a technologií. Implementace musí splňovat požadavky na modulárnost a přizpůsobitelnost řešení tak, aby byla vhodná pro různé případy nasazení ekosystému Perun do konkrétních projektů nebo organizací. Výstupem práce budou výsledky analýzy zvažovaných komponent a ukázkový předpis pro nasazení akademické autentizační brány v režimu vysoké dostupnosti. Výsledné řešení bude dále integrováno do produkčního prostředí ekosystému Perun jako náhrada za dosavadní řešení.