Záverečné práce

V roce 2025 nemohu vést další práce.

Podmínky pro uznání zápočtů

První zápočet (BP1, DP1):
  1. Zvolit si téma a specifikovat zásady k vypracování a literaturu
  2. Zprovoznit si šablonu v Latexu a být schopen vygenerovat PDF s vlastním jménem a tématem.
  3. Udělat průzkum technologií, ve kterých budete práci dělat.
  4. Udělat průzkum existujících řešení.
  5. Zprovoznit si dané technologie a udělat jednoduchou aplikaci, ustanovit si framework.
Průbězné zápočty (BP2, DP2, DP3): průběžné pokroky na programu (funkcionalita) a textu (struktura kapitol, hotové úseky textu) Poslední zápočty (BP3, DP4):
  1. Programová část práce těsně před dokončením.
  2. Textová část práce těsně před dokončením.
  3. Kvalita celé práce v obhajitelném stavu.

Rozpracované práce (15)

Agregátor cen počítačových her - Tomáš Ležák - BP

Student navrhne a implementuje webovou aplikaci pro porovnání cen počítačových a konzolových her mezi různými distribučními platformami. Aplikace bude obsahovat přehled her podle kategorií, nejvyšších slev a také detailní pohled na jednotlivé hry s dostupností, cenou na platformách i odkaz na případné zakoupení hry. Student také naimplementuje možnost vytvoření účtu, který bude uchovávat knihovnu všech zakoupených her uživatele napříc platformami.

Android aplikace pro reklamace staveb - Kateřina Stratilová - BP

Multiplatformní vzdělávací aplikace s využitím umělé inteligence - Jakub Brázdil - DP

Student navrhne a vytvoří multiplatformní vzdělávací aplikaci, ve které jsi uživatele budou moci dynamicky generovat obsah z jejich dokumentů formou vzdélávacích kartiček (flashcards) k účelu memorování, nebo předávaní poznatků mezi sebou. Ke zpracování dokumentů a generování výukového obsahu budou využity velké jazykové modely (LLM). Práce se také zaměří na problematiku self-hostingu těchto modelů a její porovnání s cloud-based řešeními.

Webová aplikace pro tvorbu a vyplňování kvízů - Akim Schusterov - BP

Student navrhne a implementuje webovou aplikaci pro tvorbu a vyplňování kvízových her. Aplikace bude umožňovat registraci uživatelů, výběr témat kvizů, vytváření vlastních kvízů s různými typy otázek, zobrazování výsledků v žebříčku, seskupení uživatelů do týmu a jinou "socializační" funkcionalitu podporující soutěživého ducha mezi uživateli. Student se pokusí navrhnout vhodné uživatelské rozhraní pro pohodlné vytváření kvízů a jejich samotnou hru.

Webová aplikace pro OCR s rozpoznáním tištěného i ručně psaného textu - Aleš Břicháček - BP

Student navrhne a implementuje webovou aplikaci pro optické rozpoznávání znaků (OCR), která bude podporovat různé OCR nástroje. Aplikace umožní uživatelům nahrávat obrázky a dokumenty v různých formátech (např. PNG, JPEG, PDF), extrahovat z nich text a následně text upravovat nebo ukládat. Uživatelé budou mít možnost vytvořit si účet, spravovat historii nahraných dokumentů a používat pokročilé funkce pro analýzu a správu rozpoznaných textů. Student zváží implementaci pokročilejší funkcionality jako je například rozpoznávání ručně psaného textu či možnost trénování vlastních OCR modelů pomocí strojového učení pro zlepšení přesnosti rozpoznávání specifických textů nebo jazyků.

Multimediální kalendář pro Android - Artem Trynda - BP

Student navrhne a implementuje mobilní aplikace pro Android, která bude sloužit jako multimediální kalendář. Aplikace umožní uživatelům přidávat k jednotlivým dnům různé typy médií, jako jsou poznámky, hudba a soubory. Klíčovým aspektem bude vytvoření jednoduchého, přehledného a minimalistického uživatelského rozhraní, které bude intuitivní a snadno použitelné. Student také otestuje aplikaci na různých zařízeních s operačním systémem Android, aby byla zajištěna kompatibilita a bezproblémové fungování. Student rovněž navrhne možné další funkce a vylepšení, které by mohly být implementovány v budoucích verzích aplikace.

Nástroj pro porovnání obsahu PDF dokumentů - Martin Hrabal - DP

Student vytvoří program pro porovnání dokumentů ve formátu PDF. Přehledně zobrazí změny, bude vyhledávat stejné úseky textů a poskytovat více metod vyhledávání a organizaci stejných úseků. Hlavním použitím bude porovnávání různých verzí závěrečných prací, které studenti průběžně posílají svému vedoucímu. Dostačující bude zaměřit se ”pouze” na dokumenty vzniklé pomocí Latex.

Plánovací software pro výrobu - Miroslav Los - DP

Student ve spolupráci s firmou navrhne a implementuje software pro plánování výroby. Tento software poskytne uživatelům přehled o materiálech potřebných pro výrobu, určí, jaké materiály se mají použít pro konkrétní produkty a kdy. Dále zobrazí nesplněné objednávky a informuje o chybějících materiálech. Aplikace bude podporovat uživatelské role s integrací do firemního LDAP systému a nabídne globální nastavení pro úpravu výpočtů, jako jsou zvýšení priority materiálu, nebo výtěžnost výroby v jednotlivých úsecích. Hlavním cílem softwaru bude optimalizace využití materiálů a snížení výrobních nákladů. Student navrhne strukturu tříd aplikace, databázové schéma celého systému a algoritmus pro přiřazování materiálů produktům.

Rytmická videohra se zabudovaným editorem skladeb - Martin Raček - BP

Student navrhne a naprogramuje rytmickou videohru s prvky uživatelské kreativity, ve které si uživatel zvolí píseň s dodatečnými informacemi (přebal alba, název interpreta, žánr) a v rámci zabudovaného editoru bude moci definovat beat mapu. Beat mapa bude zahrnovat šipkové směrnice (položené do rytmu pomocí detekce BPM/tempa) společně s jednoduchými efekty (pohyby kamery a různé post-processing či částicové efekty herního enginu). Výsledkem bude písnička jako celek společně s beat mapou a efekty, kterou bude moct hráč spustit a následně nasbírat skóre. Hra bude umožňovat i lokální režim pro dva hráče. Editor bude umožňovat tvorbu a editaci šipkových směrnic i pro více hráčů, s důrazem na usnadnění tvorby např. automatickou detekcí BPM s dodatečnou korekcí, přidávání efektů či možností kopírování stejných úseků (refrén, sloka, ...)

Multiplatformní aplikace pro tvorbu, sdílení a objevování tras pro outdoorové aktivity - Tomáš Rolinc - BP

Student vytvoří multiplatformní aplikaci, která umožní uživatelům vytvářet, sdílet a objevovat trasy pro různé outdoorové aktivity. Aplikace bude zahrnovat přihlašování a funkci pro vytváření tras, ať už tím, že uživatel trasu projde osobně, nebo nahraje soubor s trasou do aplikace na desktopu. Dále bude obsahovat možnost zaznačení překážek na trase, což pomůže jezdcům na koni, turistům a dalším zájemcům identifikovat spadlé stromy či náročnější terén. Aplikace by také mohla nabízet vyhledávání tras přímo na mapě. Student se bude snažit klást důraz na uživatelskou přívětivost a estetiku celé aplikace.

Multiplatformí aplikace speedcubing timer - Illia Prokopchuk - BP

Student navrhne a vytvoří multiplatformní aplikaci, která pomůže speedcuberům počítat čas, za který složí Rubikovu kostku, shromažďovat statistiky o jejich pokroku a obsahovat některé materiály pro trénink. Volitelně by aplikace mohla podporovat synchronizaci dat mezi více zařízeními uživatele, sdílení pokroku s ostatními uživateli či jinou funkcionalitu usnadňující trénink a podporující soutěživého ducha. Součástí práce bude programátorská dokumentace.

Interaktivní webová aplikace zaměřená na výuku bezpečnosti při vývoji webových aplikací - Filip Vepřík - DP

Student navrhne a implementuje webovou aplikaci pro výuku bezpečnostních rizik při vývoji webových aplikací. Aplikace bude interaktivní platformou, kde uživatelé budou prozkoumávat různé stránky a hledat zranitelnosti vedoucí ke zneužití citlivých informací. V případě potřeby budou k dispozici nápovědy, a po úspěšném odhalení chyby aplikace poskytne vysvětlení o povaze zranitelnosti a o způsobech jejího odstranění.

Aplikace pro správu a testování napájecího zdroje - Kateřina Sáňková - DP

Studentka vytvoří aplikaci pro správu napájecího zdroje a jeho testování pomocí automatizované posloupnosti kroků, které mění napětí zdroje a sledují vývoj proudu v čase. Součástí aplikace budou obrazovky pro uživatelskou správu a editaci těchto automatizovaných posloupností kroků. Aplikace bude zobrazovat stav zdroje a také umožňovat manuální nastavení napětí. Informace o průběhu testování, jako proud a napětí zdroje v čase, bude možno exportovat do PDF dokumentu. Aplikace bude cílena na platformu Windows a bude podporovat ovládání dotykem.

Hostingový panel - Martin Krutílek - BP

Student navrhne a implementuje webovou aplikaci pro správu webhostingů určenou pro poskytovatele hostingových služeb. Tato webová aplikace umožní základní operace se službami, například jejich konfiguraci, vytvoření, spuštění, zastavení a přehled stavu. Součástí práce bude návrh architektury systému, definování uživatelských rolí, výběr podporovaných technologií a samotná implementace systému. Návrh architektury bude zohledňovat možná budoucí rozšíření aplikace, například o správu VPS či o napojení na systémy třetích stran. Výsledkem práce bude funkční prototyp hostingového panelu doplněný o návrh jeho možného budoucího rozvoje.

Přihlašovací systém pro lékařské stáže - Thanh Tú Phan - DP

tudent ve spolupráci s Lékařskou fakultou analyzuje problematiku zajišťování extramurálních odborných stáží v magisterském studijním programu Všeobecné lékařství. Na základě požadavků zadavatele a identifikovaných problémů navrhne a implementuje přihlašovací systém, který usnadní organizaci stáží a sníží s ní spojenou administrativní zátěž. Systém má umožnit: - studentům vyhledávání a filtrování nabídek podle studijních požadavků, podávání přihlášek a sledování jejich stavu, - fakultě správu studentů a kontrolu plnění jejich studijních povinností, - zdravotnickým zařízením správu vlastních nabídek stáží a přihlášek studentů. Po potvrzení stáže systém umožní vygenerovat smlouvu o jejím zajištění, jejíž podoba je předem dohodnuta a podle níž se smlouva uzavírá mezi fakultou a příslušným zdravotnickým zařízením. Důraz bude kladen na uživatelskou přívětivost a možnost postupné adaptace systému.

Dokončené práce (37)

Pokladní aplikace pro kavárnu na platformě Android - Matěj Dostál - BP

Student nastuduje procesy inventarizace a výpůjček laboratorních pomůcek na katedře experimentální fyziky (KEF). S nabytými znalostmi navrhne a implementuje webovou aplikaci k zjednodušení a urychlení těchto procesů. Pro zvýšení uživatelského komfortu se student pokusí aplikaci navázat na systém jednotného přihlášení univerzity. Výslednou aplikaci následně nasadí na infrastrukturu provozovanou KEF, provede import dat na základě existujících inventárních záznamů a zaškolí správce laboratoří na KEF o používání systému.

Počítačová hra žánru RTS - Ondřej Fremuth - BP

Student navrhne a implementuje strategickou hru, jejímž cílem bude ubránit základnu před nájezdy nepřátelských jednotek. Hráč bude budovat svou základnu, vylepšovat technologie a verbovat jednotky. Součástí hry budou také speciální jednotky - hrdinové, kteří se budou bojem zdokonalovat. Student navrhne a implementuje ovládání jednotek a budov, uživatelské rozhraní, zvuky a hratelné mapy. Případně se pokusí obohatit hru hudbou či 3D modely.

Realtime odečítání a vizualizace senzorických dat ze sporttesterů - Ivo Horák - BP

Student nastuduje možnosti současných chytrých hodinek/sporttesterů a navrhne vhodné řešení pro odečet sensorických dat v reálném čase pro skupinu sportovců. Cílem je kompletní řešení od návrhu vhodného sporttesteru, komunikačního protokolu, zpracování dat a vizualizace na jednom místě podporující současné připojení více sportovců. Odečet senzorických dat by měl probíhat v reálném čase.(S co nejmenší prodlevou s ohledem na hardwarové, softwarové a komunikační možnosti)

Webová mapová aplikace s přehledem teplot na území města Olomouce - Marcel Hrabčík - BP

Student navrhne a vypracuje webovou aplikaci, která bude dispečerům zimní údržby poskytovat informace o teplotách na území města Olomouce. Hlavní komponentou bude mapa, na které bude zobrazena teplota z meteostanic rozmístěných po městě a z vozidel zimní údržby osazených teploměrem. Důraz bude kladen na přehlednost a aktuálnost informací(např. aktuální poloha vozidel). Data budou periodicky načítána z meteostanic a vozidel a ukládána v databázi na serveru, který je bude poskytovat webové aplikaci. Dále bude možné zobrazit historická data na mapě i v tabulkách. Případně může student práci doplnit o jednoduché statistiky v daném časovém období.

Systém pro zadávání a odevzdávání úkolů - Matyáš Hroch - BP

Student navrhne a naimplementuje webovou aplikaci, obsluhující agendu zadávání, odevzdávání a evaluaci domácích úkolů, s důrazem na uspokojení potřeb naší katedry, např.: programovací úkoly s počáteční šablonou, zobrazování zdrojových kódů se zvýrazněním syntaxe, verzování odevzdaných úkolů, zpětná vazba ke konkrétnímu řádku, ... Systém bude umožňovat vyučujícímu registraci, následné vytváření skupin studentů, zadávání úkolů, jejich kontrolu a posílání zpětné vazby. Student se pokusí systém navrhnout s důrazem na přehledné uživatelské rozhraní, jednoduchost ovládání a komunikace. Diplomant popíše problematiku přidávání rozšíření do běžných vývojových prostředí a případně alespoň pro jedno z nich naimplementuje rozšíření pro komunikaci s jím vytvořeným systémem. Student zváží i možnost zavedení jednoduchých automatických testů.

Mobilní aplikace pro pracovníky pečovatelské služby - Petr Janiš - BP

Cílem práce je navrhnout a implementovat systém, skladající se ze serverové a klientské části, pro účely fiktivní pečovatelské organizace s mobilními pečovateli. Serverová část bude implementována vhodně zvolenými technologiemi, pro komunikaci s klientem bude používat rozhraní API. Na serveru se bude nacházet databáze klientů, mimo jiné obsahující jejich adresu nebo GPS souřadnice. Klientská část bude multiplatformní(web, IOS, Android), pokud to bude možné. Aplikace by měla být schopná, spočítat vzdálenosti jednotlivých klientů od zařízení, na kterém aplikace běží. Určit, jestli se zařízení nachází v bezprostřední blízkosti nějakého z klientů, podat dostupné informace o dotyčném klientovi a evidovat určité aktivity. Pro vizualizaci operací s mapami bude aplikace využívat vhodně zvolené veřejné mapové API.

Aplikace s databází omezených tanečních figur WDSF (World Dance Sport Federation) s generátorem tanečních sestav - Jakub Komárek - BP

Student vytvoří databázi omezených tanečních figur, naprogramuje aplikaci s generátorem sestav, vytvoří praktické GUI. Aplikace bude mobilní a webová, webová hlavně pro editaci a jiné úpravy figur, mobilní pro praktické využití. Pro uživatele bude možnost propojit webovou a mobilní aplikaci, aby se změny v jedné projevily i v druhé.

Mobilní aplikace pro promotéry a jejich koordinátory - Kamil Kotlář - BP

Vytvořit mobilní aplikaci pro systém Android zajišťující kontrolu koordinátora nad promotéry, zjednodušení odvodu prodejů, tvorbu směn a jiné. Aplikace bude mít také serverovou část, kde bude uložena databáze produktů, seznam promotérů, prodané produkty a podobně.

Aplikace pro správu fotografií - Martin Kurek - BP

Student vytvoří okenní aplikaci na systém Windows pro správu fotografií. Aplikace bude určena na stažení fotografií z fotoaparátu podporujícího protokol MTP do počítače, následné zálohování do vybraného úložiště a volitelně i smazání stažených souborů z fotoaparátu. Veškeré soubory bude aplikace kontrolovat, zda při kopírování nedošlo k jejich poškození. Aplikace dále fotografie rozřadí podle zadaných pravidel do struktury složek specifikované uživatelem (např. dle roku a měsíce pořízení) a přejmenuje je na základě zvolené struktury názvu (např. datum pořízení + původní název souboru). Toto uživatelské nastavení bude možné exportovat a importovat. Program si bude pamatovat datum poslední zálohy pro jednotlivé fotoaparáty a stahovat bude pouze nové fotografie od tohoto data. Dále bude možné generovat zmenšené .jpg verze ze stažených fotografií do uživatelem specifikované složky. Práci je případně možné rozšířit o možnost úpravy EXIF informací.

Hlídač cen kolekce Magic: The Gathering karet - Tomáš Nádvorník - BP

Diplomant naprogramuje webovou aplikaci na správu kolekce Magic: The Gathering karet. Pro získání informací o jednotlivých kartách a jejich cenách student využije veřejné API https://scryfall.com. Aplikace bude periodicky kontrolovat ceny karet z kolekce a vykreslovat jejich historii do grafu. Majitel kolekce tak pozná, zda karty na ceně rostou, či klesají. V případě extrémních změn pak aplikace uživatele upozorní. V práci by měl být kladen důraz na uživatelské rozhraní (např. vykreslování karet a grafů). Aplikace by měla být rovněž funkční na mobilních zařízeních. Diplomant nastuduje a vybere vhodné technologie.

Srovnání VPN protokolů a jejich využívání v praxi - David Novák - BP

Student nastuduje problematiku VPN pro vzdálený přístup do sítě. Analyzuje používané protokoly (OpenVPN, WireGuard, IPSec a další) a experimentálně porovná výkon jejich implementací. Dále zhodnotí jejich zabezpečení, robustnost, dostupnost open-source klientů pro různé platformy, náročnost konfigurace serveru i klienta. Na základě analýzy uvede nejvhodnější užití daných protokolů v praxi. Volitelně by student mohl srovnat HW náročnost implementací a jejich propustnost na slabších zařízeních (jednodeskové počítače, mobily, ...)

Aplikace pro analýzu testovacích dat vakuových vývěv - Jakub Pernický - BP

Student navrhne a implementuje okenní aplikaci pro analýzu dat vzniklých při testování vakuových pump. Hlavním cílem aplikace je zjednodušení analýzy dat proběhlých testů -- student navrhne způsob definice anomálií v testech, vhodné postupy pro jejich detekci a zobrazení. Výsledky testů bude aplikace zobrazovat v grafech se zobrazenými případnými anomáliemi. Výstupem budou csv soubory s agregovanými daty pro pumpy bez anomálií a data o nalezených anomáliích pro pumpy, které neprošly testem. Student zváží možnost evidovat všechny proběhlé testy v databázi pro možnost pozdější analýzy s novými definicemi anomálií.

Webový konfigurátor mikroskopu s využitím dynamicky generovaného UI - Vojtěch Skopal - DP

Cílem práce bude vytvořit webovou aplikaci pro konfiguraci softwaru a hardwarových komponent elektronového mikroskopu. Hlavním aspektem aplikace bude správné využití dynamicky generovaného UI na základě vstupních souborů s daty. Aplikace provede uživatele konfiguračními kroky. Bude podporovat načítání a uložení zvolené konfigurace do Windows registrů. Aplikace bude obsahovat tři módy spuštění. První dva módy budou nabízet úplnou nebo omezenou sadu položek konfigurace. V posledním administrátorském módu půjde udělat editace konfiguračních kroků. Ta se provede přímo v aplikaci úpravou vstupních souborů s daty. Po dodržení formátu dat a úspěšném zpracování souborů, bude UI konfiguračních kroků automaticky přegenerováno a bude reflektovat použité úpravy. K webové aplikaci bude existovat i totožná desktopová verze.

Pomocná webová aplikace pro platformy Twitch a YouTube Live - Petr Špirka - BP

Student vytvoří webovou aplikaci, která bude poskytovat služby uživatelům streamovacích platforem jako jsou YouTube Live a Twitch. Aplikace se bude připojovat do streamů a sledovat, kteří diváci se aktivně zapojují do diskuze (popřípadě sledují stream) a udělovat jim virtuální body, které mohou uplatnit na odměny specifikované vlastníkem streamu. Aplikace také bude poskytovat vlastníkovi streamu upozornění na specifické události (například divák poskytnul peněžní podporu, divák se přihlásil k odběru kanálu, uživatel daroval odběr, ...). Tato upozornění bude poté možné vkládat přímo do streamu jako webový zdroj v programu OBS Studio. Aplikace také umožní vkládání a jednoduchou úpravu jiných jednoduchých webových zdrojů (např. zdroj pro Marquee). Aplikace navíc také poskytne webové rozhraní uživatelům umožňující použití zmíněných virtuálních bodů.

Dotazovací jazyky pro webové API - Petr Unzeitig - DP

Diplomant nastuduje nejpoužívanější dotazovací jazyky pro webová API (OData, Hotchocolate, JsonAPI, a případně další), podrobně popíše jejich vlastnosti, výhody, nevýhody. Navrhne a provede experimenty, na základě kterých provede srovnání výkonu těchto jazyků. Zároveň nastuduje API architektury, jimiž jsou samotné dotazovací jazyky specifikacemi (REST, GraphQL, a případně další). Popíše jejich vlastnosti a porovná jejich použití, včetně implementace na platformě .NET.

Grafické uživatelské rozhraní pro systém správy verzí Git - Jaroslav Večeřa - BP

Cílem práce je grafické rozhraní pro Windows, které bude zprostředkovávat přehlednou a intuitivní práci se systémem Git, a to převážně pomocí grafu. Student by měl do programu zahrnout veškerou základní funkcionalitu Gitu.

Automatizace provozu akademické autentizační proxy - Pavel Vyskočil - BP

Autentizační model využívající centrální proxy je doporučován jako nejlepší řešení v distribuovaném akademickém prostředí. Tato architektura je zachycena v dokumentu AARC Blueprint Architecture (https://aarc-project.eu/architecture), který je doporučeným metodickým pokynem pro zajištění kompatibility nezávislých autentizačních a autorizačních infrastruktur v rámci Evropského Open Science Cloudu a dalších akademických spoluprací. Diplomant provede analýzu akademické autentizační proxy a dalších relevantních komponent ekosystému Perun, který je v souladu se specifikací AARC Blueprint Architecture. Na základě analýzy navrhne vhodnou architekturu prostředí s důrazem na posílení automatizace provozu. Navržené řešení diplomant naimplementuje pomocí vhodných nástrojů a technologií. Implementace musí splňovat požadavky na modulárnost a přizpůsobitelnost řešení tak, aby byla vhodná pro různé případy nasazení ekosystému Perun do konkrétních projektů nebo organizací. Výstupem práce budou výsledky analýzy zvažovaných komponent a ukázkový předpis pro nasazení akademické autentizační brány v režimu vysoké dostupnosti. Výsledné řešení bude dále integrováno do produkčního prostředí ekosystému Perun jako náhrada za dosavadní řešení.

Vizualizace komunikace virtuální sítě v rodině protokolů TCP/IP - Thanh Tú Phan - BP

Student navrhne a naprogramuje jednoduchý simulátor počítačové sítě, ve kterém bude přehlednou formou vizualizována komunikace pomocí protokolů z rodiny TCP/IP. Aplikace bude primárně určena pro snadnější pochopení, jak komunikace funguje, pro studenty předmětu Počítačové sítě. Student zvolí vhodnou podmnožinu zobrazovaných informací, které budou důležité pro pochopení fungování komunikace a zároveň nebudou uživatele přetěžovat technickými detaily. Důležitou částí bude přehledné zobrazení komunikace v čase - krokování a zpomalení. Student se pokusí aplikaci naprogramovat obecněji tak, aby šla snadno rozšiřovat o další protokoly v jednotlivých vrstvách.

Dohledový systém na roboty ve výrobě - Martin Dokládal - BP

Student se v práci zaměří na diagnostický nástroj Checkbot a jeho použití při detekci a prevenci chyb na robotických systémech. Student se zaměří na vytipování a diagnostiku robotických zařízení Yaskawa na kritických místech výroby, připojení těchto systémů k serveru s diagnostickým nástrojem Checkbot a vytvoření struktury diagnostiky pro chybová hlášení. Student se bude podílet na instalaci a konfiguraci kamer pro záznam detekčních událostí, dále vytvoří návod pro postup přidání robotické jednotky a práci se systémem Checkbot. Cílem práce je optimalizace a zlepšení výrobních procesů.

Hra typu tower defense v Unity engine - Pavel Doležel - BP

Student navrhne a implementujte strategickou počítačovou hru žánru Tower Defense zasazenou do období 2. světové války -- hráč bude mít za úkol bránit své pozice před nájezdy nepřátelských armád. K dispozici bude mít několik typů stabilních obranných prvků (věže, bunkry), ale i mobilní jednotky pro možnost dynamické obrany. Kromě několika navržených herních úrovní, které budou součástí postupně rozvíjející se kampaně, bude mít hráč možnost vytvářet úrovně vlastní. Student vybere vhodné technologie k implementaci, vytvoří grafické rozhraní a pokusí se hru a úrovně vybalancovat tak, aby byla dobře hratelná a zábavná.

Webová aplikace pro vizualizaci a práci se sítí důvěry veřejných klíčů rodiny PGP - Petr Gajdošík - BP

Student vytvoří webovou aplikaci pro práci se sítí důvěry veřejných klíčů. Aplikace bude umožňovat uživateli síť vizualizovat, vyhledávat v ní a najít nejkratší cestu důvěry k jiným uživatelům. Po ověření, zda je držitelem privátního klíče, bude uživateli umožněno upravovat vlastní profil v síti - nastavit si identifikátory jako jméno, email, profilová fotka a další.Strana serveru bude zajišťovat komunikaci mezi klientem a Neo4j databází, kde bude celá síť uchována. Server zároveň bude schopen komunikovat s veřejnými OpenPGP key-servery a na vyžádání z nich importovat klíče. Strana klienta bude zajišťovat komunikaci se serverem a následně vizualizovat (či ukládat) jeho odpovědi.Pokud možno, student pro účely prezentace práce importuje některé veřejně dostupné sítě důvěry.

Systém pro sběr a analýzu crash reportů pro Unreal Engine - Jakub Štarman - BP

Student navrhne a vytvoří systém, jehož cílem je sbírat crash reporty z projektů využívajících Unreal Engine a tyto dále zpracovávat, analyzovat a seskupovat. Zpracované reporty bude možné zobrazovat formou webové aplikace, která bude optimalizovaná pro usnadnění procesu ladění a vizualizace nestability aplikace.

Docházkový systém pomocí RFID (ISIC) na hodinách - Ján Hyben - BP

Študent navrhne a implementuje okennú aplikáciu pre operačný systém Windows na evidenciu dochádzky študentov na vyučovacie hodiny s použitím študentského preukazu ISIC a RFID čítačky pripojenej k počítaču (USB). Hlavným cieľom aplikácie je uľahčenie a zjednodušenie evidencie dochádzky. Študent sa pokúsi navrhnúť čo najplynulejší spôsob evidencie, pričom zohľadní technické obmedzenia a potreby daných predmetov. Študent zváži ďalšie rozšírenia, ktoré by vyučujúcim uľahčilo prácu. Napríklad evidencia bodov, uzatváranie semestra a sumarizácia výsledkov jednotlivých študentov pre jednoduchší zápis do systému STAG.

Umělá inteligence pro závodní hru Trackmania - Ivana Jelínková - DP

Diplomantka nastuduje problematiku tvorby umělé inteligence pro závodní hru Trackmania a navrhne a implementuje rozhraní pro programové napojení na hru, které umožní implementování počítačových hráčů založených na různých technikách umělé inteligence. Diplomantka zvolí vhodné techniky učení pro daný problém, pokusí se navrhnout zajímavé experimenty (obtížnost tratí, terénu, překážek, omezení času učení, ...), na kterých provede srovnání zvolených technik. Volitelným výstupem by mohl být nástroj, který získané výsledky vhodně vizualizuje (video, spuštění srovnání v herním engine).

Virtuální zubní ordinace pro dětské pacienty s poruchou autistického spektra - Irena Kaczová - BP

Studentka navrhne a vytvoří prostředí zubní ordinace ve virtuální realitě (VR), ve které bude probíhat simulace návštěvy a ošetření dítěte s poruchou autistického spektra. Ve VR bude vystupovat zubní lékař i sestra. Práce by měla umožnit nácvik zvládání náročné situace od příchodu do čekárny, vstup do ordinace, posazení na křeslo až po vyšetření lékařem. Metodické části a konkrétní ovládací prvky a postupy bude studentka konzultovat s odborníky z Jdeme Autistům Naproti z. s. či jinými. Řešení by mělo umožňovat jednoduché rozšíření pro další nácvikové scénáře. K dispozici je set pro VR HTC Vive Pro s natrekovaným prostorem o rozměru 2,5x2m.

Návrh, analýza a implementace IDS/IPS pravidel - Lukáš Lichnovský - BP

Obsahem práce bude seznámit se s IDS a IPS systémy, popsat jejich implementaci v rámci zapojení do sítě a vytvořit souhrn dostupných řešení pro tyto systémy. Hlavním cílem bude také ukázka tvorby IDS/IPS pravidel s popisem základních parametrů pravidla, kdy k tomuto bude vytvořena aplikace, která by měla, kromě jednoduché tvorby pravidla, umožňovat také zpětnou indikaci IoC (Indicators of compromise) na základě zvoleného pravidla a vloženého payloadu. Součástí by mohla být i reálná nebo virtuální implementace vybraného IDS/IPS systému do sítě.

Mobilní aplikace pro sběr data a výpočet Indexu dynamického komfortu (DCI) - Ondřej Dresler - BP

Student navrhne a naprogramuje mobilní aplikaci pro operační systém Android, která umožní sběr dat pro výpočet indexu dynamického komfortu (DCI) – index kvality povrchu pro cyklistiku. Aplikace bude sbírat data z GPS mobilního telefonu a akcelerometru od firmy Moovesense. Při jízdě na kole bude vytvářet mapu s vizuálními prvky indikujícími index dynamického komfortu pomocí barev. Aplikace dále umožní data exportovat jako soubor s daty nebo jako obrázek.

Webová aplikace pro zpracování vyúčtování mobilních služeb - Luboš Hartman - BP

Student navrhne a implementuje webovou aplikaci pro evidenci a zpracování vyúčtování mobilních telefonů. Aplikace bude evidovat aktuální telefonní čísla užívaná organizací a také čísla užívaná zaměstnanci a jejich rodinnými příslušníky v rámci benefitního systému. Aplikace zpracuje data poskytnutá od operátora do výstupu v podobě podkladu pro zadání do účetnictví. Pro služební telefony bude výstupem tabulka s rozúčtováním na jednotlivé organizační složky společnosti. U osob používajících služební telefony i k soukromým účelům také vypočítá srážku ze mzdy na základě zadané procentní hodnoty. Student bude konzultovat se zodpovědnými zaměstnanci společnosti, účetními a personalisty. Na základě konzultací navrhne vhodné výstupy vyúčtování, způsob komunikace s jednotlivými zaměstnanci a způsob úhrady služeb. Tento návrh se pokusí co nejlépe implementovat.

2D hra žánru Space Combat - Vojtěch Jiříček - BP

Student navrhne a poté implementuje 2D počítačovou hru žánru Space Combat. Hráč bude mít možnost pohybu v miniaturním otevřeném světě, těžit suroviny, obchodovat a bojovat s nepřáteli. V průběhu hraní se bude moci vylepšovat za získané suroviny. Hlavním zaměřením bude okamžitý požitek z hraní, tj. ovládání hráče a soubojový systém. Součástí hry bude tutoriál vysvětlující základní prvky hry a malý sled příběhových misí. Dále student zváží implementaci Rouge-Lite módu s nekonečným generováním levelů.

Aplikace pro podporu logopedických cvičení pro Android - Tomáš Davies - BP

Student vytvoří mobilní aplikaci, která usnadní rodičům provádění logopedických cvičení s dětmi. Aplikace bude obsahovat cvičení pro rozvoj sluchových dovedností, trénování krátkodobé paměti, rozvoj artikulační obratnosti apod. U daných cvičení bude kladen důraz na zvukovou interakci ze strany aplikace. Odbornou stránku bude student konzultovat se studenty logopedie, případně s odborníky z oddělení logopedie PDF UP

Informační systém oddělení správy a vývoje APV důchodových agend - Michal Chadim - BP

Student navrhne a implementuje informační systém pro efektivní správu oddělení 534 České správy sociálního zabezpečení. Systém bude integrovat funkcionalitu pro správu interních úkolů a agendy oddělení do jednotné webové platformy. Kromě technické realizace se práce zaměří na analýzu potřeb uživatelů a návrh uživatelského rozhraní.

Mobilní aplikace pro skupinové sdílení polohy - Radek Vincour - BP

Student navrhne a vytvoří multiplatformní mobilní aplikaci pro skupinové sdílení polohy. Hlavním cílem aplikace je umožnit uživatelům vytvářet nové skupiny, v rámci kterých uvidí členové skupiny navzájem svou aktuální polohu. Cílem sdílení polohy je krátkodobá aktivita, u které by skupině lidí mohlo pomoci svou polohu navzájem vidět (např. skupinové cestování). Skupina by dále mohla mít vlastní chat nebo by mohla uživateli poskytnou možnost přidání kamarádů pro snadnější budoucí manipulaci se skupinami. Student také zváží možnosti skupinové navigace, definice průjezdových bodů či přehledné zobrazení historie poloh.

Editor a simulátor lekcí a aktivit pro Ozobot Color Codes - David Votočka - BP

Student navrhne a implementuje webovou aplikaci, která bude sloužit k vytváření, editaci a simulaci lekcí a aktivit pro Ozobot Color Codes. Lekce půjde exportovat do tisknutelného formátu v různých variantách (úplný export i s instrukcemi, export s prázdnými místy pro instrukce sloužící pro následné programování, kombinace obojího s volbou prázdných/plných polí). Aplikace bude obsahovat všechny příkazy a bude splňovat/kontrolovat pravidla pro vytváření cest (kódy barev, tloušťka cest, záhyby cest, úhly křižovatek, ...) dané dokumentací výrobce, vše se student pokusí implementovat s důrazem na uživatelskou přívětivost. Simulace dané lekce bude probíhat posunem robota ze zadaného místa a vykonáváním načtených instrukcí. Dále by aplikace mohla umožňovat i export/import lekce pro sdílení a pozdější úpravy, případné sdílení lekcí pomocí trvalého odkazu a podobnou rozšiřující funkcionalitu.

Zranitelnosti chytrých zařízení a kybernetická bezpečnost domácností - Vendula Kladivová - BP

Studentka se zaměří na analýzu rizik v oblasti kybernetické bezpečnosti chytrých zařízení v domácnostech. Na základě rešerše vypracuje seznam typických bezpečnostních rizik specifických pro chytré domácnosti, včetně příkladů reálných incidentů a jejich dopadů. Kromě teoretické analýzy bude práce zahrnovat i praktické testování vybraných chytrých zařízení z hlediska jejich bezpečnostních konfigurací a protokolů. Studentka se pokusí nasimulovat některé kybernetické útoky na vybraná zařízení, na základě výsledků navrhne opatření pro zlepšení zabezpečení zařízení v rámci domácností. Jedním z výstupů by mohla být i sada bezpečnostních doporučení pro technicky méně znalé uživatele.

Continuous Integration/Continuous Delivery a webová aplikace pro evidenci nasazených verzí napříč různými prostředími - Martin Kalenda - BP

Cílem práce je seznámení s principy kontinuální integrace (CI) a kontinuálního doručení (CD) a jejich přínosy pro vývojový proces softwaru. Součástí práce bude vývoj webové aplikace pro automatickou evidenci nasazení na různá prostředí, která integruje s produkty Atlassian. Integrací se rozumí například propojení záznamu o nasazení na odpovídající Jira ticket nebo sledování stavu sestavení produktem Bamboo přímo v aplikaci. Záznamy bude možné také manuálně vytvářet a upravovat.

Aplikace pro evidenci docházky - Aleš Kercl - BP

Student navrhne a implementuje aplikaci pro evidenci docházky do zaměstnání pomocí RFID čipů. Hlavním cílem aplikace je zjednodušení zaznamenávání docházky a její kontroly. Zaměstnanci se přihlásí přiložením čipu ke čtečce a po výběru akce (odchod/příchod/pauza/…) znovu přiložením čipu akci potvrdí a data se odešlou do aplikace. K aplikaci bude také přístup pro nadřízené, kteří budou moci nahlédnout na docházku podřízených. Student zváží implementovat možnost podání žádosti o dovolenou podřízeným a možnost potvrzení/zamítnutí nadřízeným. Student bude dbát na přívětivost a jednoduchost aplikace pro snadné a rychlé ovládání.

Systém pro správu a řízení IoT modulů - Jan Vychodil - DP

Student vytvoří systém pro vzdálené řízení a správu IoT zařízení. Systém se bude skládat ze dvou nezávislých komponent: serverové aplikace a softwaru pro moduly.Serverová aplikace umožní uživateli registraci, konfguraci, programování a správu jednotlivých modulů. Uživatel bude mít také možnost vhodně nastavit sledování a vyhodnocování příchozích zpráv. Software pro moduly bude zajišťovat komunikaci se serverem, OTA aktualizace a řízení běhu uživatelem defnovaného programu.